ביטוח בריאות לחול – למה אנחנו צריכים אותו?

כל אזרח ישראלי, כידוע, חייב להיות חבר בקופת חולים מיום היוולדו עד יום מותו. כך הוא נהנה מאפשרויות לקבל טיפול רפואי במידת הצורך. בין אם הוא נולד עם מום או תסמונת, יש לו מחלה כרונית, נפצע, חולה או כל דבר אחר. כל אזרח ישראלי משלם גם לביטוח לאומי על מנת שיוכל ליהנות משורה ארוכה של כיסויים שהמדינה מספקת לאזרחיה בשלבים שונים של חייהם.

אך ביטוח בריאות דרך קופת חולים או ביטוח לאומי, אינם חלים כשנמצאים בחו"ל, אפילו אם מדובר על שהייה זמנית עבור נסיעת עבודה, נופש, טיול אחרי צבא או כל סיטואציה אחרת. במקרים אלה, כל אחד ואחת צריכים לדאוג לעצמם לביטוח שיכסה אותם, אם חס וחלילה יקרה להם משהו.

לשם כך בדיוק קיים ביטוח בריאות לחול. מדובר על פוליסת ביטוח שאנחנו יכולים לרכוש דרך חברות שונות, בפרט חברות אשראי אשר בכרטיסים שלהן אנחנו משתמשים. מדובר על פוליסת ביטוח המספקת לנו כיסויים שונים בעת שהותנו מחוץ לגבולות ישראל. הביטוח חל מהרגע שאנחנו יוצאים את גבולות הארץ ועד למועד שאנחנו חוזרים ארצה. במידה והשהות שלנו מתארכת, יש לנו אפשרות להאריך גם את הפוליסה.

 

למה אנחנו צריכים ביטוח בריאות?

כאמור, שום ביטוח בריאות שמכסה אותנו בישראל לא חל בעיקרון בחו"ל. זאת אומרת שאם אנחנו נוסעים אל יעד מסוים, אפילו לסופשבוע וקורה לנו משהו המחייב אותנו לקבל טיפול רפואי, אזי שבהיעדר ביטוח אנחנו נצטרך לשלם על הטיפול בעצמנו. כפי שבישראל שירותי בריאות פרטיים עולים הרבה מאוד כסף, כך גם בחו"ל. אם נידרש לשלם עבור שירותים שונים, החל מפגישת רופא או רכישת תרופה ועד למקרים קיצוניים כמו ניתוח ואשפוז, אזי שמדובר בסכומים עצומים, ולא בטוח שנוכל לעמוד בהם.

ביטוח בריאות לחו"ל מספק לנו שורה ארוכה של כיסויים, סטנדרטיים ומעבר לכך. מדובר על כיסויים המתייחסים למקרים של פגישות רופא, רכישת תרופות, צילומים, בדיקות, אשפוזים, ניתוחים, הטסה לארץ ולעיתים גם הטסה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה שילווה אותנו בחו"ל, וכיסויים נוספים. חשוב מאוד להקפיד שהפוליסה תספק לנו את הכיסויים הנדרשים בהתאם לצרכים שלנו, לאורך כל מועד הנסיעה.

 

מה חשוב לשים לב כשרוכשים ביטוח בריאות לחו"ל?

ישנם מספר דברים שחשוב מאוד להקפיד ולשים לב אליהם לפני שרוכשים ביטוח בריאות לחו"ל.

ראשית, יש לוודא שניתן לרכוש הרחבות ספציפיות על פי הצרכים שלנו בסכומים הרלוונטיים. הכוונה להרחבות למצבים איתם אנחנו מתמודדים, בשביל שנוכל להיות מכוסים במקרה ונידרש לקבל טיפול עבורם.

שנית, יש לבחון שהביטוח מותאם לאופי הנסיעה. למשל, אם מדובר בטיול הכולל ספורט אתגרי, רצוי לרכוש פוליסה מותאמת לכך.

שלישית, יש לוודא שההחזר מתבצע בזמן אמת. כך נקבל את הכסף מיד ולא נצטרך להתמודד עם ההשלכות הכלכליות הטמונות בהוצאה.

ארבע, היום ביטוח בריאות כולל הרבה פעמים אפליקציות המאפשרות לקבל ייעוץ רפואי ומידע בזמן אמת. היא יכולה לשרת אותנו בכל זמן ובכל מקום בו אנחנו נמצאים

תוכן עניינים

שיער
בלוג
k18 לשיער – איך הוא יכול לעזור לנו?

הרבה מאוד אנשים, גברים ונשים, מוצאים את עצמם מתמודדים עם בעיות שונות בשיער. בעיות אלו נובעות כתוצאה מהשפעות מזג אוויר, השפעות תנאים חיצוניים, שימוש בחומרים, השפעות גנטיות ועוד.

הסרת לייזר
בלוג
מאחורי הקלעים: טכנולוגיית לייזר מתקדמת להסרת קונדילומה

כשמציצים אל לב החדשנות הרפואית, אי אפשר שלא להתפעל מהצעדים שנעשו בטכנולוגיית הלייזר, במיוחד באמנות העדינה של הסרת קונדילומה. עצם האזכור של "ניתוח" מעלה לעתים קרובות דימויים של החלמות ארוכות וצלקות קרב גלויות, אך שחר עידן הלייזר שכתב את הנרטיב הזה. בדיוק מדהים שנראה כאילו נשאל מדפי המדע הבדיוני, לייזרים מציעים הבטחה לגישה פחות פולשנית ויותר מעודנת לטיפול במצבים רפואיים רגישים.